Bara ben

Igår när jag vid sjutiden i morse var på väg till jobbet möttes jag av en syn som förundrade mig. Trots att det var ca minus 10 ute gick en gammal tant med bara ben. Kanske var hon på väg till bilen eller kanske fanns det någon annan vettig förklaring till hennes klädsel. Men det hela fick mig att fundera fenomenet att gå så pass lättklädd ute när det är vinter. Oftast är det fråga om tjejer som är över 60 år yngre än damen jag såg idag. Hur kommer det sig att de väljer att gå med bara ben eller i bästa fall ett par tunna strumpbyxor eller leggins.

Jag förstår självklart att man vill se bra ut och ha på sig snygga saker. Men när det är tio minus så tar jag inte på mig mina snygga sommarshorts och en piké bara för att det är snyggt. Istället försöker jag hitta ett par snygga jeans och, tjock härlig tröja och en varm och snygg jacka. Bara för att något är snyggt så passar det inte alla säsonger. Så ni tjejer som känner er träffade, hur snygga och sexiga era ben än är så stoppa dom i ett par snygga jeans när det är minusgrader!





Kommentera inlägget här:

Namn:

Är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: