Hatet i bloggvärlden

Något som diskuterats flitigt i bloggvärlden är att det är alltför mycket påhopp på bloggarna och mellan bloggarna. Och det tycker jag att det är. Jag blir mörkrädd och förfärad när jag läser en del av kommentarerna som särskilt de större bloggarna får. En del av dom är inte mycket bättre själva, det vet jag, men jag tycker ändå inte att det är okej. Även om Kissie m.fl. provocerar och går över gränsen gång på gång så ska de inte behöva bli hotade, kallade för hora och få höra att folk önskar livet ur dom. Sådana påhopp är aldrig okej.

Samtidigt som jag tycker att det är alltför mycket påhopp och trakasserier i bloggvärlden så tycker jag att en del bloggare har svårt att skilja på påhopp och kritik. Ett påhopp är inte bra men kritik tycker jag att man ska tåla. Om ni inte håller med mig när jag skriver mina inlägg vill jag att ni kommenterar och berättar er syn på saken. Kritik är något bra så länge den är konstruktiv och håller sig till ämnet. Jag raderar aldrig kritiska kommentarer eftersom jag tycker att det är er rätt att kritisera. Tyvärr tycks en del bloggare ha svårt att ta berättigad kritik. Så fort någon säger något negativt så raderar de kommentaren och tar illa upp. Det tycker jag är helt fel eftersom det begränsar läsarnas yttrandefrihet. Även om bloggen är bloggarens forum där hon/han kan styra innehållet så tycker jag att det hör till allmänt hyfs att även släppa fram dom som inte tycker som man gör själv.

Att säga emot är inte fel i sig. Jag ska kunna säga att jag tycker att någon har fel och sakligt argumentera mot dem utan att bli uthängd och cencurerad. Det tycker jag är min rätt som bloggläsare. Men för att ha den rätten är jag skyldig att hålla mig ifrån osakliga och vidriga påhopp!





Kommentera inlägget här:

Namn:

Är du här ofta?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: